Gymnázium Stropkov

Gymnáziom zneli rôzne jazyky

Európsky deň jazykov je na našom gymnáziu už tradíciou. Učitelia cudzích jazykov sa snažia každý rok o inú formu, aby to bolo pre študentov zaujímavé, poučné, ale i zábavné.  V tomto roku o forme, spôsobe a obsahu rozhodovali študenti.

 

Po prvýkrát sa zapojili aj najmladší študenti gymnázia, študenti I. A a I. B. Pod taktovkou angličtinárok Mgr. Zakovičovej a RNDr. Reiterovej a v spolupráci so staršími tretiakmi vytvorili skvelé tímy a navzájom si predstavovali najznámejšie kúty Holandska, Poľska, Talianska, Španielska, Švajčiarska a Fínska. Samostatne si vytvorili dvojjazyčné pexeso a pomocou neho sa učili základné pojmy v príslušnom jazyku, ba predviedli celé dialógy. V jazykovom okienku sa učili krkolomné pozdravy v spomínaných jazykoch a jednoznačne najťažšia bola pre všetkých holandčina. Určite sa nemuseli hanbiť za spev španielskej piesne, či spoločný poľský tanček. Zo Švajčiarska nám na chodbe školy "nasnežilo" a ochutnali sme pravú švajčiarsku čokoládu, hlas Pavarottiho nás preniesol do Talianska. Najviac všetkých zaujal fínsky tanec "LETKIS".  Nechýbala ani ochutnávka talianskych špecialít. Na záver si zahrali Jengu, hru plnú výziev, ktorých sa všetci žiaci bravúrne a bez váhania zhostili. 

Druháci pracovali so svojou angličtinárkou PhDr. Belovežčíkovou. Ich práca začala už týždeň vopred rozdelením sa do skupín a výberom krajín – Slovenska, Španielska, Talianska, Francúzska a Írska. Slovensko sa prezentovalo ľudovou hudbou, spevom a tradičnými pirohami. Španieli v národných farbách rozozvučali gitaru a pokúsili sa naučiť ostatných nejaké španielske slová, pesničku, či tanec Flamenco. Neodmysliteľnou súčasťou boli ukážky býčích zápasov. Temperamentní Taliani pripravili pizzu a tiramisu a tóny talianskej pesničky zdvihli všetkých zo stoličiek. Francúzi zaujali hneď na prvý pohľad jedinečným oblečením a vizážou. Predstavili krajinu ako kolísku elegancie, gurmánov a Tour de France, a s tým súviseli aj úlohy, ktoré si pripravili pre spolužiakov. Najzábavnejšou bola časť, keď z tiel spolužiakov mali vytvoriť bicykel. Vrcholom dňa boli Íri, ktorí prišli s vlastnoručne ušitou vlajkou, v zelených farbách, predviedli dialóg v írskom jazyku s anglickým dabingom a na záver sa všetci zabavili pri írskych tancoch.

Študenti sexty a časť tretiakov pod vedením  Mgr. Kasardovej pracovali v štyroch blokoch: geografickom, jazykovom, kvízovom a hudobnom. Na slepej mape hľadali viac i menej známe miesta a mestá v Európe. Kvíz preveril vedomosti o kultúre, histórii a zaujímavostiach európskych krajín. V jazykovej zložke sme hádali význam slov a viet v rôznych jazykoch. Záver patril hudbe. Naučili sa pesničku v taliančine.

Nemčinári z III. A a B pracovali pod vedením Mgr. Hecka. Deň sa niesol v duchu súťaživosti, avšak v uvoľnenej a priateľskej atmosfére. Po kvíze o Európske únii a hymnách krajín EÚ študenti začali pracovať na projektoch o zaujímavých miestach v nemecky hovoriacich krajinách a tieto aj prezentovali pred spolužiakmi. Podujatie ukončili pexesom a hádaním rôznych činností v nemeckom jazyku, ale aj ďalšími zaujímavými aktivitami.

Čo dodať na záver? Máme veľmi šikovných a tvorivých študentov, ktorí bravúrne zvládli tento deň a ako uviedli mnohí v záverečnej ankete, sú za to, aby sa také dni – keď sa čosi naučia, nemajú stres a zabavia sa pri tom – konali aj častejšie. 

PhDr. Tatiana Belovežčíková